Zmiany dla przedsiębiorców w związku z wejściem od 1 czerwca ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia.

Print Drukuj

Zmiany obejmą zgłaszanie ofert zatrudnienia.

Pracodawca w zgłoszeniu oferty pracy wybiera Powiatowy Urząd Pracy wiodący w zakresie realizacji oferty pracy - właściwy ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce wykonywania pracy albo inny urząd wybrany według własnego uznania.

Poza tym może również wskazać dodatkowe powiatowe urzędy, odpowiedzialne za realizację oferty pracy, w szczególności, jeżeli miejscem wykonywania pracy określonym w ofercie pracy jest województwo lub teren całego kraju.

Urząd wiodący za ofertę odpowiada za weryfikację pracodawcy zgłaszającego ofertę pracy może pozyskać dane:

  1. z systemu teleinformatycznego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, w celu ustalenia, czy pracodawca ma zaległości z tytułu niepłacenia składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Solidarnościowy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Emerytur Pomostowych oraz z wpłatami na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, o ile był obowiązany do ich opłacania;
  2. od organów Krajowej Administracji Skarbowej informacje o zaległościach podatkowych pracodawcy;
  3.  z systemu teleinformatycznego Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego informacje o zaległościach pracodawcy z tytułu niepłacenia składek na ubezpieczenie społeczne rolników lub na ubezpieczenie zdrowotne.

Konta na portalu praca.gov.pl staną się indywidualnymi kontami, za pomocą których pracodawcy będą mogli m.in. zgłaszać oferty zatrudnienia, ubiegać się o finansowe formy wsparcia.

Dodatkowe informacje:

Aktualne wnioski klientów i pracodawców będą sukcesywnie publikowane na stronie internetowej urzędu. Zachęcamy do jej regularnego odwiedzania, by być na bieżąco z publikowanymi informacjami.

Informacje o publikacji dokumentu