Aktualności

OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW PRACODAWCÓW O PRZYZNANIE ŚRODKÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO

 

 

 

Na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r.w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (Dz. U. z 2018 r., poz. 117) Powiatowy Urząd Pracy w Dębicy OGŁASZA NABÓR WNIOSKÓW PRACODAWCÓW o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego.

  1. Wnioski przyjmowane będą w dniu 10.02.2025 r. (poniedziałek) w godz. od 7:30 do 15:30
  2. Dostępne środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego wynoszą 492 500,00 zł (słownie: czterysta dziewięćdziesiąt dwa tysiące pięćset złotych 00/100) z przeznaczeniem na priorytety, o których mowa w pkt VII.
  3. Wnioski:

  1. w postaci papierowej (podpisane przez osobę/y upoważnioną/e) należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dębicy, ul. Cmentarna 20, sekretariat pok. 17 (piętro I) lub w skrzynce korespondencyjnej umieszczonej w holu budynku tut. Urzędu; w przypadku wysłania wniosku za pośrednictwem operatora pocztowego lub przesyłką kurierską decyduje data oraz godzina (tj. od 7:30 do 15:30) wpływu wniosku do Urzędu (wnioski które wpłyną poza terminem oraz godziną wskazaną w pkt I nie będą podlegać rozpatrzeniu). 

Komplet dokumentów (wniosek wraz z załącznikami) powinien być trwale spięty, numerowany i umieszczony w oddzielnym skoroszycie;

  1. w postaci elektronicznej - decyduje data wpływu wniosku na elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP Urzędu albo portal praca.gov.pl Urzędu albo publiczną usługę rejestrowanego doręczenia elektronicznego Urzędu (e-doręczenia) (wnioski, które wpłyną poza terminem wskazanym w pkt I nie będą podlegać rozpatrzeniu).  

Wniosek wraz z każdym załącznikiem powinien zostać podpisany:

  1. kwalifikowanym podpisem elektronicznym  (podpis musi zostać złożony na wniosku oraz na każdym załączniku oddzielnie  przez osobę/y działającą/e w imieniu pracodawcy) albo
  2. podpisem potwierdzonym profilem zaufanym  elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP (podpis musi być złożony na wniosku oraz na każdym załączniku oddzielnie przez osobę/y działającą/e w imieniu pracodawcy) albo
  3. podpisem osobistym.

UWAGA: Nie należy dokonywać połączenia pliku obejmującego wniosek i plików obejmujących załączniki w jeden plik, a następnie podpisywać połączony plik elektronicznie. Wniosek, jak również każdy załącznik oddzielnie, powinny zostać dodane do sprawy na:

  1. portalu praca.gov.pl, albo
  2. ePUAP i przesłane na adres elektronicznej skrzynki podawczej tj.: /PUP_DEBICA/SkrytkaESP, albo
  3. publiczną usługę rejestrowanego doręczenia elektronicznego (e-doręczenia) i przesłane na adres do doręczeń elektronicznych tj. AE:PL-52421-29854-FFDFU-21 .

  1. wnioski złożone w jakikolwiek inny sposób, niż określony w niniejszym ogłoszeniu nie będą podlegać rozpatrzeniu.

IV. 1. Umowa o finansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy może zostać zawarta tylko na działania wymienione w art. 69a ust. 2 pkt 1 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, które jeszcze się nie rozpoczęły, dlatego Urząd zaleca, aby przewidywany termin rozpoczęcia danego działania w ramach kształcenia ustawicznego przypadał nie wcześniej, niż po upływie 45 dni od dnia zakończenia naboru wniosków.

2. W ramach środków KFS dopuszczalne jest sfinansowanie kształcenia ustawicznego, które rozpocznie się nie później niż 20 listopada 2025 roku i w całości zostanie wydatkowane do dnia 30 listopada 2025 roku.

V.  Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia wraz z załącznikami umieszczony jest na stronie internetowej Urzędu www.debica.praca.gov.pl w zakładce „dokumenty do pobrania” oraz w „aktualnościach”. Wniosek oraz załączniki powinny zostać wypełnione w sposób czytelny (komputerowo, maszynowo, bądź wyraźnym drukowanym pismem). Nie należy modyfikować i usuwać elementów wniosku i załączników. Ewentualne dodatkowe informacje należy sporządzić jako dodatkowy załącznik.

VI.  Zasady przyznawania, wydatkowania, dokumentowania oraz rozliczania otrzymanych i wydatkowanych środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) przez Powiatowy Urząd Pracy w Dębicy w 2025 roku dostępne są na stronie internetowej Urzędu www.debica.praca.gov.pl w zakładce „dokumenty do pobrania” oraz w „aktualnościach”.

VII. Pracodawca, aby móc skorzystać ze środków KFS, musi spełnić wymagania przynajmniej jednego z priorytetów wynikających z decyzji ministra właściwego do spraw pracy.

W 2025 ROKU, W RAMACH PRIORYTETÓW WYDATKOWANIA KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO W ROKU 2025 LIMIT PODSTAWOWY TZW. PULA MINISTRA, ŚRODKI KFS PRZEZNACZA SIĘ NA:

PRIORYTET 1.Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie czy województwie.

W ramach tego priorytetu pracodawca powinien wykazać, że wnioskowana forma kształcenia ustawicznego dotyczy zawodu deficytowego dla miejsca wykonywania pracy na terenie powiatu dębickiego. Oznacza to zawód zidentyfikowany jako deficytowy w oparciu o wyniki „Barometru zawodów 2025" dla powiatu dębickiego.

 

PRIORYTET 2.Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.

Przez „nowe procesy, technologie czy narzędzia pracy” w niniejszym priorytecie należy rozumieć procesy, technologie, maszyny czy rozwiązania nowe dla wnioskodawcy a nie dla całego rynku.

Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu powinien udowodnić, że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku bądź w ciągu trzech miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź będą wdrożone nowe procesy, technologie i systemy, a osoby objęte kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi/ planowanymi do wprowadzenia zmianami.

Dowodami potwierdzającymi  wpisanie się w priorytet  jest przedłożenie do wniosku:

− oświadczenia, w którym opisane  będzie zastosowanie nowych maszyn, narzędzi, technologii czy systemów wraz z dokumentem księgowym lub innym dokumentem potwierdzającym zakup w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku nowych procesów, technologii i narzędzi pracy lub

- oświadczenia, że w ciągu trzech miesięcy po złożeniu wniosku zostaną zakupione nowe narzędzia, bądź będą wdrożone nowe procesy lub technologie z zobowiązaniem po dokonaniu zakupu do dostarczenia dokumentu księgowego lub inny dokument potwierdzającego zakup nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.

Wsparciem kształcenia ustawicznego w ramach priorytetu można objąć jedynie osobę, która w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych/ na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystała z nowych technologii i narzędzi pracy lub która wymaga nabycia nowych kompetencji niezbędnych do wykonywania pracy w związku z wdrożeniem nowego procesu.

 

PRIORYTET 3.Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.

Priorytet powyższy oferuje wsparcie pracodawcom prowadzącym działalność na terenach, na których obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z 16 września 2024 r. w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie (Dz. U. poz. 1371).

Przywołane rozporządzenie dotyczy następujących gmin:

  1. w województwie dolnośląskim:
  1. wszystkie gminy położone na terenie powiatów bolesławieckiego, dzierżoniowskiego, jaworskiego, kamiennogórskiego, karkonoskiego, kłodzkiego, legnickiego, lubańskiego, lwóweckiego, średzkiego, świdnickiego, wałbrzyskiego, wołowskiego, ząbkowickiego, zgorzeleckiego i złotoryjskiego oraz miasta na prawach powiatu Jelenia Góra, Legnica i Wałbrzych,
  2. w powiecie głogowskim - gmina miejska Głogów, gmina wiejska Głogów, gmina Kotla, gmina Pęcław i gmina Żukowice,
  3. w powiecie górowskim - gmina Jemielno,
  4. w powiecie lubińskim - miasto i gmina Ścinawa,
  5. w powiecie oławskim - gmina miejska Oława i gmina wiejska Oława,
  6. w powiecie strzelińskim - gmina Strzelin,
  7. w powiecie wrocławskim - gmina Kąty Wrocławskie, gmina Mietków i gmina Sobótka;
  1. w województwie lubuskim:
  1. w powiecie krośnieńskim - gmina Dąbie i gmina Krosno Odrzańskie,
  2. w powiecie nowosolskim - gmina Bytom Odrzański, gmina Kolsko, gmina miejska Nowa Sól, gmina wiejska Nowa Sól, gmina Otyń i gmina Siedlisko,
  3. w powiecie słubickim - gmina Cybinka i gmina Słubice,
  4. w powiecie wschowskim - gmina Szlichtyngowa,
  5. w powiecie zielonogórskim - gmina Bojadła, gmina Czerwieńsk, gmina Nowogród Bobrzański, gmina Sulechów, gmina Trzebiechów i gmina Zabór,
  6. w powiecie żagańskim - gmina miejsko-wiejska Szprotawa i gmina wiejska Żagań oraz miasto Małomice i miasto Żagań;
  1. w województwie opolskim - wszystkie gminy położone na terenie powiatów brzeskiego, głubczyckiego, kędzierzyńsko-kozielskiego, krapkowickiego, nyskiego, opolskiego i prudnickiego;
  2. w województwie śląskim - wszystkie gminy położone na terenie powiatów bielskiego, cieszyńskiego, pszczyńskiego i raciborskiego oraz miasto na prawach powiatu Bielsko-Biała.

Warunkiem skorzystania ze środków priorytetu jest prowadzenie działalności na terenie którejkolwiek z gmin z wykazu oraz oświadczenie pracodawcy o konieczności nabycia nowych umiejętności czy kwalifikacji w związku z rozszerzeniem/ przekwalifikowaniem obszaru działalności firmy z powołaniem się na odpowiedni przepis.

 

PRIORYTET 4.Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy

Wnioskowana formy kształcenia ustawicznego powinna zawierać tematykę, w ramach której pracodawcy i pracownicy zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności m.in.:

  1. do rozpoznawania, rozumienia i przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy, co zwiększy ich uważność na sposób komunikacji i budowania relacji w ich zespołach,
  2. dotyczące różnych formy mobbingu, jak zrozumieć jego wpływ na zespół oraz jak skutecznie reagować i zapobiegać sytuacjom o charakterze mobbingu w przyszłości,
  3. rozpoznawania/uważności (szczególnie menedżerowie/pracodawcy) na zachowania i relacje w zespołach.
  4. do promowania bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy
  5. na temat skutków społecznych i prawnych mobbingu lub dyskryminacji
  6. dotyczące wdrażania procedur przeciwdziałania i reagowania na przypadki nieprawidłowości.

 

PRIORYTET 5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.

Priorytet ten oferuje wsparcie w zakresie poprawy szeroko pojętego zdrowia psychicznego, w tym również szkolenia z zakresu działań  wspierających zdrowie psychiczne, np. organizacji pracy.

 

PRIORYTET 6.Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.

W ramach tego priorytetu mogą być finansowane formy kształcenia ustawicznego tylko dla cudzoziemców.

 

PRIORYTET 7.Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych

Zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. z 2024 r., poz. 799 z późn. zm.) świadczeniami zdrowotnymi są działania służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania. Udzielanie świadczeń zdrowotnych odbywa się w ramach działalności leczniczej. Ustawodawca wyodrębnił przy tym jej dwa rodzaje - polegającą na: stacjonarnym i całodobowym udzielaniu świadczeń zdrowotnych oraz ambulatoryjnym udzielaniu świadczeń zdrowotnych - czyli w warunkach niewymagających udzielania świadczeń w trybie stacjonarnym i całodobowym.

Warunkiem skorzystania z dostępnych środków jest oświadczenie pracodawcy o konieczności odbycia przez uczestnika wnioskowanego wsparcia lub nabycia określonych umiejętności z zakresu usług zdrowotnych i opiekuńczych.

Dostęp do priorytetu ma każdy pracodawca posiadający  kod według  PKD 2007 / PKD 2025*:

Według PKD 2007

PKD 2025

Sekcja

Dział

Opis

Sekcja

Dział

Opis

Q

Opieka zdrowotna i pomoc społeczna

R

Opieka zdrowotna i pomoc społeczna

86

Opieka zdrowotna

86

Opieka zdrowotna

87

Pomoc społeczna z zakwaterowaniem

87

Pomoc społeczna z zakwaterowaniem

88

Pomoc społeczna bez zakwaterowania

88

Pomoc społeczna bez zakwaterowania

* Z dniem 1 stycznia 2025 r. wprowadzono nową Polską Klasyfikację Działalności (PKD 2025), która zastępuje klasyfikację PKD 2007. Od tego dnia wszystkie nowe podmioty gospodarcze rejestrowane w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) lub krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON) oznaczają swoją działalność według nowych kodów (PKD 2025). Podmioty istniejące jeszcze przez dwa lata, mogą posługiwać się starymi kodami (PKD 2007).

W ramach KFS nie można finansować tych samych szkoleń, na które przeznaczone są inne środki publiczne np. środki na specjalizacje pielęgniarek i położnych.

 

PRIORYTET 8.Rozwój umiejętności cyfrowych.

Składając wniosek o przyznanie środków z KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy o dofinansowanie podnoszenia kompetencji cyfrowych Wnioskodawca w uzasadnieniu powinien wykazać, że posiadanie konkretnych umiejętności cyfrowych, które objęte są tematyką wnioskowanej formy kształcenia ustawicznego, jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną.

 

PRIORYTET 9.Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

Priorytet niniejszy adresowany jest do wszystkich pracodawców, którzy w jakikolwiek sposób chcą przyczynić się do realizacji założonych celów transformacji energetycznej np. przejścia z energetyki tradycyjnej, na przykład węglowej, do bardziej przyjaznych środowisku źródeł energii np. wiatraków czy farm fotowoltaicznych. Będą również mogły być finansowane szkolenia mające na celu rozwój tzw. zielonych kompetencji czyli zestawu umiejętności pozwalających na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.      W ramach tego priorytetu mogą być finansowane szkolenia w obszarze szeroko pojętej ekologii.

  1. Nie jest możliwe finansowanie ze środków KFS:
  1. staży podyplomowych wraz z kosztami obsługi określonych w przepisach o zawodach lekarza i lekarza dentysty oraz szkoleń specjalizacyjnych lekarzy i lekarzy dentystów, o których mowa w przepisach o zawodach lekarza i lekarza dentysty,                
  2. specjalizacji pielęgniarek i położnych, o których mowa w przepisach o zawodach pielęgniarki i położnej.

      

  1. Ze środków KFS nie będą finansowane:
  1. kursy obowiązkowe dla wszystkich pracowników, np. BHP, p.poż.;
  2. szkolenia związane z pracą w zespole, umiejętnością radzenia sobie ze stresem; asertywnością, motywowaniem, pozyskiwaniem i obsługą klienta; zarządzaniem czasem, negocjacjami (m.in. w zakupach, sprzedaży, biznesie); rozwojem osobistym; automotywacją;
  3. szkolenia menedżerskie;
  4. szkolenia z zakresu zarządzania;
  5. coaching;
  6. kursy języków obcych od podstaw oraz kursy językowe niebranżowe.

W sytuacjach uzasadnionych szczególnym charakterem pracy dopuszcza się udzielenie dofinansowania ze środków KFS na ww. szkolenia.

  1. Ocena wniosku dokonywana jest w dwóch etapach:  

1. Ocena  formalnoprawna;  

2. Ocena merytoryczna wniosków spełniających wymagania formalnoprawne wg Kryteriów oceny, o których mowa w § 6 ust. 5 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014r. w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (Dz. U. z 2018r., poz. 117).

Ostateczna decyzja o przyznaniu środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego należy do Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Dębicy, który działa w imieniu Starosty Dębickiego.

  1. Przy rozpatrywaniu wniosku starosta uwzględnia (na podstawie § 6 ust. 5 ww. rozporządzenia):
  1. zgodność dofinansowanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok;
  2. zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
  3. koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  4. posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
  5. w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  6. plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
  7. możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy.

Ponadto Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Dębicy, działający w imieniu Starosty przy rozpatrywaniu wniosków o dofinansowanie będzie brał pod uwagę udzielone pracodawcy w okresie trzech ostatnich lat poprzedzających dzień złożenia wniosku wsparcie w ramach KFS.

KRYTERIA OCENY WNIOSKÓW o finansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców – Załącznik nr 1a do Zasad przyznawania, wydatkowania, dokumentowania oraz rozliczania otrzymanych i wydatkowanych środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) przez Powiatowy Urząd Pracy w Dębicy w 2025 roku.

  1. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku Starosta zawiera z pracodawcą umowę o finansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy. Do umowy dołącza się jako jej integralną część wniosek wraz z załącznikami. Umowa może zostać zawarta tylko na działania, które jeszcze się nie rozpoczęły.

Załączniki

WNIOSEK KFS 2025
WNIOSEK KFS 2025.pdf 617 KB
załącznik nr 1 do wniosku oświadczenie pomoc de minimis
załącznik nr 1 do wniosku oświadczenie pomoc de minimis.pdf 176 KB
zalącznik nr 2 do wniosku
zalącznik nr 2 do wniosku.pdf 177 KB
załącznik nr 3 do wniosku
załącznik nr 3 do wniosku.pdf 150 KB
Załącznik nr 4 do wniosku - Priorytet 1
Załącznik nr 4 do wniosku - Priorytet 1.pdf 198 KB
Załącznik nr 5 do wniosku - Priorytet 2
Załącznik nr 5 do wniosku - Priorytet 2.pdf 250 KB
Załącznik nr 6 do wniosku - Priorytet 3
Załącznik nr 6 do wniosku - Priorytet 3.pdf 197 KB
Załącznik nr 7 do wniosku - Priorytet 4
Załącznik nr 7 do wniosku - Priorytet 4.pdf 196 KB
Załącznik nr 8 do wniosku - Priorytet 5
Załącznik nr 8 do wniosku - Priorytet 5.pdf 194 KB
załącznik nr 9 do wniosku - Priorytet 6
załącznik nr 9 do wniosku - Priorytet 6.pdf 194 KB
załącznik nr 10 do wniosku - Priorytet 7
załącznik nr 10 do wniosku - Priorytet 7.pdf 227 KB
załącznik nr 11 do wniosku - Priorytet 8
załącznik nr 11 do wniosku - Priorytet 8.pdf 215 KB
załącznik nr 12 do wniosku - Priorytet 9
załącznik nr 12 do wniosku - Priorytet 9.pdf 216 KB
załącznik Nr 13 do wniosku - Oświadczenie Ukraina
załącznik Nr 13 do wniosku - Oświadczenie Ukraina.pdf 158 KB
ZASADY_KFS_2025
ZASADY_KFS_2025.pdf 274 KB
załącznik nr 1a do zasad
załącznik nr 1a do zasad.pdf 259 KB
załącznik nr 2 do zasad
załącznik nr 2 do zasad.pdf 191 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis_ogłoszony Dz.U.2024.1206
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis_ogłoszony Dz.U.2024.1206.pdf 250 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis w rolnictwie i rybołówstwie
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis w rolnictwie i rybołówstwie.pdf 66 KB
BAROMETR_ZAWODOW_wojewodztwo_podkarpackie_powiat_debicki_2025
BAROMETR_ZAWODOW_wojewodztwo_podkarpackie_powiat_debicki_2025.pdf 167 KB

Krajowy Fundusz Szkoleniowy

Aktulane dokumenty  obowiązujące w 2024 roku.

Załączniki

WNIOSEK KFS 2025
WNIOSEK KFS 2025.pdf 617 KB
załącznik nr 1 do wniosku oświadczenie pomoc de minimis
załącznik nr 1 do wniosku oświadczenie pomoc de minimis.pdf 176 KB
zalącznik nr 2 do wniosku
zalącznik nr 2 do wniosku.pdf 177 KB
załącznik nr 3 do wniosku
załącznik nr 3 do wniosku.pdf 150 KB
Załącznik nr 4 do wniosku - Priorytet 1
Załącznik nr 4 do wniosku - Priorytet 1.pdf 198 KB
Załącznik nr 5 do wniosku - Priorytet 2
Załącznik nr 5 do wniosku - Priorytet 2.pdf 250 KB
Załącznik nr 6 do wniosku - Priorytet 3
Załącznik nr 6 do wniosku - Priorytet 3.pdf 197 KB
Załącznik nr 7 do wniosku - Priorytet 4
Załącznik nr 7 do wniosku - Priorytet 4.pdf 196 KB
Załącznik nr 8 do wniosku - Priorytet 5
Załącznik nr 8 do wniosku - Priorytet 5.pdf 194 KB
załącznik nr 9 do wniosku - Priorytet 6
załącznik nr 9 do wniosku - Priorytet 6.pdf 194 KB
załącznik nr 10 do wniosku - Priorytet 7
załącznik nr 10 do wniosku - Priorytet 7.pdf 227 KB
załącznik nr 11 do wniosku - Priorytet 8
załącznik nr 11 do wniosku - Priorytet 8.pdf 215 KB
załącznik nr 12 do wniosku - Priorytet 9
załącznik nr 12 do wniosku - Priorytet 9.pdf 216 KB
załącznik Nr 13 do wniosku - Oświadczenie Ukraina
załącznik Nr 13 do wniosku - Oświadczenie Ukraina.pdf 158 KB
ZASADY_KFS_2025
ZASADY_KFS_2025.pdf 274 KB
załącznik nr 1a do zasad
załącznik nr 1a do zasad.pdf 259 KB
załącznik nr 2 do zasad
załącznik nr 2 do zasad.pdf 191 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis_ogłoszony Dz.U.2024.1206
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis_ogłoszony Dz.U.2024.1206.pdf 250 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis w rolnictwie i rybołówstwie
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis w rolnictwie i rybołówstwie.pdf 66 KB
BAROMETR_ZAWODOW_wojewodztwo_podkarpackie_powiat_debicki_2025
BAROMETR_ZAWODOW_wojewodztwo_podkarpackie_powiat_debicki_2025.pdf 167 KB

Spotkanie informacyjne dla Pracodawców 2025

Powiatowy Urząd Pracy w Dębicy we współpracy z Państwową Inspekcją Pracy i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w dniu 30 stycznia 2025 r. zorganizował spotkanie informacyjne dla Pracodawców 2025, w którym uczestniczyło ponad 50 osób reprezentujących firmy i instytucje z terenu Powiatu Dębickiego.   

Podczas trwającego dwie godziny wydarzenia zostały omówione tematy dotyczące m.in. form wsparcia dla pracodawców oferowanych przez dębicki urząd pracy, Krajowego Funduszu Szkoleniowego w 2025 r. oraz zmian w prawie pracy dla pracodawców jak również zmian i nowości ZUS dla przedsiębiorców i świadczeniobiorców.

Pani Danuta Hadała, Kierownik Działu Instrumentów Rynku Pracy Powiatowego Urzędu Pracy w Dębicy omówiła najważniejsze formy wsparcia oferowane pracodawcom przez tut. urząd pracy w 2025 r.

Z kolei specjaliści ds. rozwoju zawodowego pp. Anna Kurcz, Monika Erazmus i Krzysztof Kita przedstawili priorytety limitu wydatkowania Krajowego Funduszu Szkoleniowego w 2025 r. a pani Grażyna Rak, Kierownik Działu Usług Rynku Pracy dębickiego PUP zasygnalizowała zmiany dot. KFS w procedowanej ustawie o rynku pracy i służbach zatrudnienia.

W drugiej części spotkania pani Barbara Czarnek, Nadinspektor pracy z Okręgowego Inspektoratu Pracy w Rzeszowie zaprezentowała wybrane zmiany i aktualności w prawie pracy dla pracodawców i pracowników m.in. regulacje dot. sygnalistów, wyposażenia stanowiska pracy w monitory ekranowe, zmiany w KPC w zakresie prawa pracy, dyrektywę work-life balance.

Z kolei pan Wojciech Dyląg, regionalny rzecznik prasowy ZUS w Rzeszowie omówił zmiany i nowości ZUS dla przedsiębiorców i świadczeniobiorców jak np. wakacje składkowe, Mały ZUS plus, Program Aktywny Rodzic czy temat renty wdowiej.   

W spotkaniu uczestniczyła również p. Anna Grab, doradca płatnika składek z Inspektoratu ZUS w Dębicy, która służyła pomocą wszystkim zainteresowanym odnośnie m.in. obsługi narzędzia e-ZUS.  

W trakcie prelekcji do przedstawicieli PIP i ZUS kierowane były liczne pytania z zakresu omawianych tematów.

Powiatowy Urząd Pracy w Dębicy dziękuje wszystkim Pracodawcom za tak liczne uczestnictwo w spotkaniu informacyjnym dla Pracodawców 2025.      

Zdjęcie galerii artykułu: Spotkanie informacyjne 2025 - DSC_1221
Zdjęcie galerii artykułu: Spotkanie informacyjne 2025 - DSC_1221 Zdjęcie galerii artykułu: Spotkanie informacyjne 2025 - DSC_1239 Zdjęcie galerii artykułu: Spotkanie informacyjne 2025 - DSC_1243 Zdjęcie galerii artykułu: Spotkanie informacyjne 2025 - DSC_1248 Zdjęcie galerii artykułu: Spotkanie informacyjne 2025 - DSC_1256 Zdjęcie galerii artykułu: Spotkanie informacyjne 2025 - DSC_1260 Zdjęcie galerii artykułu: Spotkanie informacyjne 2025 - DSC_1268 Zdjęcie galerii artykułu: Spotkanie informacyjne 2025 - DSC_1276 Zdjęcie galerii artykułu: Spotkanie informacyjne 2025 - DSC_1292 Zdjęcie galerii artykułu: Spotkanie informacyjne 2025 - DSC_1300 Zdjęcie galerii artykułu: Spotkanie informacyjne 2025 - DSC_1317 Zdjęcie galerii artykułu: Spotkanie informacyjne 2025 - DSC_1322

Spotkanie informacyjne dotyczące naboru do projektu (dotacje)

 

Powiatowy Urząd Pracy w Dębicy zaprasza na spotkanie informacyjne

w dniu 6 lutego 2025 r. (czwartek) o godzinie 9:00

w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Dębicy, ul. Cmentarna 20, sala nr 16, I piętro.

 

Spotkanie dotyczyć będzie sposobu wypełniania dokumentów rekrutacyjnych w ramach naboru nr 7.3/1/2025  do  projektu pt. „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości".

Po zakończeniu części informacyjnej będzie także możliwość uzyskania indywidualnych konsultacji lub wyjaśnień dotyczących powyższych kwestii.

Zapisu na wyżej wymienione spotkanie można dokonać dzwoniąc pod nr tel.: 14 680 91 63

Ilość miejsc na spotkanie informacyjne jest ograniczona

Decyduje kolejność zgłoszeń.

Serdecznie zapraszamy!

 

#FunduszeEuropejskie  #FunduszeUE

 


Książka teleadresowa

Dyrektor Katarzyna Rostowska-Machnik 14 680 91 00 Pokój 18
       
p.o. Zastępcy Dyrektora Mateusz Guziec 14 680 91 00 Pokój 19

 
  Dział Organizacyjny

Kierownik

Anna Przetacznik-Sędłak

14 680 91 30

Pokój 25

Pracownicy

Sekretariat

Gabriela Kopala-Skóra

14 680 91 00

Pokój 17 

Kadry Beata Stępień 14 680 91 31 Pokój 26
Zamówienia publiczne Agnieszka Radzik 14 680 91 33 Pokój 24

Składnica akt

Zuzanna Chłopek 14 680 91 32

Pokój 24 

 
Centrum Aktywizacji Zawodowej

   Dział Usług Rynku Pracy

Kierownik

Grażyna Rak

14 680 91 70

Pokój 14

Pracownicy

Pośrednicy pracy ds. marketingu  - zgłaszanie ofert pracy

Alina Włodyka

Edyta Szukała

14 680 91 02

Pokój 10B

 

 

 

 

Pośrednik pracy
ds. marketingu -

zezwolenie na pracę sezonową

Alina Włodyka

14 680 91 90

Pokój 10 B 

Pośrednik pracy
ds. marketingu -

zezwolenie na pracę sezonową

Edyta Szukała-Kura

14 680 91 91

Pokój 10 B 

Pośrednik pracy -
Oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcom

Grażyna Fryz

14 680 91 72

Pokój 10 A 

Pośrednik pracy -
Oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcom

Elżbieta Kliś

14 680 91 73

Pokój 10 A

Pośrednik pracy

Piotr Kramarz

14 680 91 77

Pokój 10 C

(stanowisko 1)

Pośrednik pracy

Jan Szynal

14 680 91 78

Pokój 10 C

(stanowisko 2)

Pośrednik pracy

Ewelina Stelmach-Grzebieluch

14 680 91 80

Pokój 10 C

(stanowisko 3)

Doradca zawodowy

Stanisław Warżel

14 680 91 81

Pokój 10 C

(stanowisko 4)

Doradca zawodowy

Agnieszka Słota

14 680 91 82

Pokój 10 D

(stanowisko 5)

Doradca zawodowy

Edyta Lenczowska

14 680 91 84

Pokój 10 D

(stanowisko 6)

Doradca zawodowy

Natalia Adamczak-Babiarz

14 680 91 85

Pokój 10 D

(stanowisko 7) 

Doradca zawodowy

Ewa Selwa

14 680 91 86

Pokój 10 D

(stanowisko 8)

Specjalista do spraw rozwoju zawodowego -

szkolenia, studia podyplomowe, KFS

Anna Kurcz

14 680 91 88

Pokój 13

Specjalista do spraw rozwoju zawodowego -

szkolenia, studia podyplomowe, KFS

Monika Erazmus

14 680 91 87

Pokój 13

Specjalista do spraw rozwoju zawodowego -

szkolenia, studia podyplomowe, KFS

Krzysztof Kita

14 680 91 89

Pokój 13


  Centrum Aktywizacji Zawodowej

   Dział Instrumentów Rynku Pracy

Kierownik

Danuta Hadała

14 680 91 60

Pokój 23

Pracownicy

Staże

Agnieszka Pędzik

14 680 91 61

Pokój 9

Prace interwencyjne, prace społecznie użyteczne

Dorota Falarz

14 680 91 62

Pokój 9

Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej

Joanna Cichowska

14 680 91 63

Pokój 6

Bon na zasiedlenie, zwrot kosztów przejazdu na staże i szkolenie, roboty publiczne

Anna Pelc

14 680 91 68

Pokój 6

Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy

Katarzyna Ziobro

14 680 91 67

Pokój 6

Europejski Fundusz Społeczny - projekty

Grzegorz Fryz

14 680 91 66

Pokój 22

Europejski Fundusz Społeczny - projekty

Dominika Kwaśny

14 680 91 65

Pokój 22

 
  Dział Ewidencji i Świadczeń

Kierownik

Joanna Pędrak Papiernik

14 680 91 40

Pokój 1 B

Pracownicy

Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy

Monika Ryba 14 680 91 41

Pokój 8 A, B

Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy

Aldona Brej 14 680 91 42

Pokój 8 A, B

Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy

Natalia Wojtuła 14 680 91 43

Pokój 8 A, B

Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy

Kinga Dyndor 14 680 91 44

Pokój 8 A, B

Stypendia, dodatki aktywizacyjne, obsługa osób bezrobotnych z prawem do zasiłku, wypłata świadczeń, pozbawianie statusu bezrobotnego/poszukującego pracy, zaświadczenia dla osób bezrobotnych bez prawa do zasiłku, ZUS

Tomasz Monsiel 14 680 91 45

Pokój 8 C, D

Stypendia, dodatki aktywizacyjne, obsługa osób bezrobotnych z prawem do zasiłku, wypłata świadczeń, pozbawianie statusu bezrobotnego/poszukującego pracy, zaświadczenia dla osób bezrobotnych bez prawa do zasiłku, ZUS

Marcelina Baum-Pietrucha 14 680 91 48

Pokój 8 C, D

Stypendia, dodatki aktywizacyjne, obsługa osób bezrobotnych z prawem do zasiłku, wypłata świadczeń, pozbawianie statusu bezrobotnego/poszukującego pracy, zaświadczenia dla osób bezrobotnych bez prawa do zasiłku, ZUS Anna Kolczak 14 680 91 47 Pokój 8 C, D


   Dział Finansowo-Księgowy

Kierownik

Ewelina Polkowska

14 680 91 20

Pokój 31

Pracownicy

Księgowość projektów EFS

Paulina Bała 14 680 91 25

Pokój 32

Księgowość budżetu PUP

Monika Przewoźnik
Kinga Blicharz
14 680 91 21
14 680 91 26

Pokój 32

Płace, ZUS

Anna Skiba 14 680 91 24

Pokój 32

Księgowość Funduszu Pracy

Klaudia Sarama 14 680 91 28

Pokój 33

Refundacje
(prace interwencyjne, roboty publiczne)

Agnieszka Skóra 14 680 91 22

Pokój 33

Księgowość Funduszu Pracy

Lucyna Kaczorek 14 680 91 23

Pokój 33

Księgowość Funduszu Pracy

Barbara Kloc 14 680 91 29

Pokój 33


Dział Informatyki, Statystyki, Analiz i Kontroli
 

Kierownik

Grzegorz Świder

14 680 91 35

Pokój 16 B

Pracownicy

Kontrole Natalia Kamińska 14 6809117 Pokój 16 C

Kontrole

  14 680 91 16
Pokój 16 C
Informatyka Rober Podlasek 14 680 91 34

Pokój 28

Informatyka Marek Tyksiński 14 680 91 36

Pokój 28


   Zespół Prawno-Administracyjny

Kierownik 
Radca Prawny

Agnieszka Posłuszny

14 680 91 55

Pokój 27

Pracownicy

Radca Prawny

Damian Krok

14 680 91 55

Pokój 27

Obsługa prawno-administracyjna

 

14 680 91 76

Pokój 27

Inspektor Ochrony Danych

Agnieszka Posłuszny

14 680 91 76

Pokój 27


Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display